Öland

Öland
Solnedgång

fredag 15 maj 2015

Han hann en bit

Skrev ju igår att maken hade varit ute och pysslat mest hela dagen igår. Nu vet jag vad han hade gjort. Han målade med liten pensel på stort garage. Det lär ta lite tid det hela. Men han har iaf nästan målat hälften av det vita som går att måla nu.

 Penselvård

 Efter typ halva tiden
 Målning pågår
 Detta hann han
 Och detta blev klart.

Dörr och fönsterfoder är ju svårt att måla innan de finns hemma. Lika så är det ju med vindskivorna. Men hälften av resten. (För övrigt kanske jag målar det övriga om jag får göra det på marken innan de sätts på plats. Men bara kanske, maken och jag har väldigt olika åsikter om hur det ska göras. Så jag brukar laga maten och han får göra det på sitt sätt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar