Öland

Öland
Solnedgång

fredag 28 februari 2014

Bättre dagar har man haft

Började dagen med huvudvärk som har hållit i sig hela dagen. Ok, den har gått i vågor men aldrig försvunnit helt. Bara gjort ont eller rejält ont. Kom dock till jobbet i tid och fick en hel del gjort. Dock gav jag upp ett par timmar tidigare än normalt.


Hämtade upp maken. När han kör bil så påstår han att jag är extremt tråkig då jag alltid somnar efter en mycket kort stund som passagerare. Kan dock tala om att han inte är ett dyft roligare. Det första han gör är att sätta laddsladden i telefonen och sedan surfar han runt. Om han överhuvudtaget säger något är det ord som inte lämpar sig för tryck och gäller då hastigheten på ner laddningen. Eller rättare sagt brist på hastighet.


Vi skulle ha handlat mat inför morgondagen. Blev dock inte så mycket. Kom på att vi inte hade en aning om vad som fanns hemma. Dock har vi handlat ytterligare en lamell persienn. Vi skulle haft två men blev osäkra på om den andra skulle få plats i min bil. Den var nämligen längre än den första. Har också köpt två Linjal till. Bara led belysning som saknas sedan kan det bli väldigt effektfullt. Å andra sidan ska det skruvas upp också.


Har tänt en hel hög med värmeljus plus ett doftljus. Har jag ändå huvudvärk kan jag väl ta lite till. Tänkte det var bäst att passa på att ha lite levande ljus när det ändå är mörkt. Snart kommer en tid då det är för ljust för levande ljus.

Funderar på att krypa ner i sängen och läsa klart New Yorks gudar av Lyndsay Faye. Har bara några kapitel kvar att läsa. Boken är rätt bra. Lite annorlunda mot de jag brukar läsa men inte det minsta dålig. Om jag nu klarar av att läsa för huvudet förstås......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar