Öland

Öland
Solnedgång

måndag 7 maj 2012

Fortfarande hyfsat väder ute

Som det kanske märks tydligt här inne. Ibland är det hyfsat varmt och ibland har det bara varit okallt. Dvs inte kallt även om det är långt tills det kan kallas varmt.



Inte heller har det hjälpt att min dator får för sig att stänga av sig själv och men vet aldrig när det sker. Ibland lever den 4 timmar ibland en kvart. Dvs den blir överhettad och kylplattan orkar tydligen inte hjälpa den alla gånger. Men men då sitter man inte här så mycket. Alltid en fördel när solen skiner ute.



Servern la av förra veckan. Alla mail, kort, recept (Ca 5000) osv försvann. Luktade bränt och vi misstänkte det värsta. Men efter att ha haft den avstängd i tre dygn och maken skulle utreda lite. Upptäckte han att fläkten på grafikkortet hade gett med sig bokstavligen. Vi hade några gamla och maken testade. Första funkade inte med detta moderkort men nr 2 passade bra. Och till all lycka så var det allt som hade hänt. Servern är nu uppe och igång.

Detta har dock gjort att maken har köpt en ny server samt igår kom på att han behövde något mer till den. Och med detta så beställde han mig en ny laptop. Jisses vad frågor jag skulle svara på. För min del räcker det om jag kan vara här, på FB, maila samt skriva i word och excel. (Och egentligen hade jag velat ha nuvarande kvar. Undrar om den går att laga?)

Nope, nu ska skor på och jag ut till taxin. Ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar