Öland

Öland
Solnedgång

fredag 25 juli 2014

När man tänker bli duktig

Eller iaf duktigare på att ta hand om sig själv. Har börjat en ny vana. Tar en promenad på ca 5,2 km före frukost två av tre dagar. Den tredje tar vi bara någon km. Men jag tänkte se om jag inte kunde gå till jobbet. "Bara" 3,9km enkel väg. Men för att klara det behöver jag få lite flås först.





Skor har jag sedan tidigare och numera har jag även byxor - både långa och korta - samt linne och tröja. Har en liten ide om att skaffa ett par korta byxor till. Då kan jag ha ett par i huset och ett par i lägenheten....... Nu ska jag se till att använda dem med. Frågan blir därmed:

Vinner den sunda delen av mig eller latmasken?

Den som lever lär få veta. Jag hoppas dock på att den sunda delen inte ger upp för tidigt iaf!

3 kommentarer:

  1. Har köpt årskort på gym. Alldeles vid jobbet kan inte gå från jobbet utan att passera. Min latmask ska få jobba och tänkte inte låta den få övertaget. Lycka till med din.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Ska köpa ett kort på ett av de två gym jag måste passera för att ta mig hem. Ska bara se till att jag kan jämföra de båda med varandra först.

      Radera