Öland

Öland
Solnedgång

fredag 17 januari 2014

Då var det fredag

Som vanligt denna vecka var jag inte hemma när jag borde. Kom iaf iväg från jobbet straxt efter 17. Halvvägs fastnade vi bakom vägplogen. Sen gick det inte snabbt. Ska inte klaga för mycket för att de är ute men det var inte mycket snö på vägarna. Har det kommit 5 cm under hela dagen så är jag generös med mängden. 


En sak som jag dock har svårt för, vad det gäller trafik.Varför ska folk köra ut precis framför näsan på en när man kommer körande? En sak sommartid när man kan tvärnita men i en massa snö, is och andra otrevligheter. Än har jag hunnit bromsa vilket iofs beror på att jag har sänkt hastigheten en aning. Vill ju komma fram hela.


En sak till nu när jag ändå gnäller på trafiken. När det är snöigt, moddigt osv måste man då ligga i häcken på andra bilar med helljus på? Eller köra med en hastighet som vida överstiger hastighetsbegränsningen?? Säger som en forna kollega sa, är inte säker på att jag känner för att stanna om de skulle kana av.....


Nåja nog om trafiken. Hann inte till bolaget för att köpa något. Vet egentligen inte vad jag ville ha men revisionen gick bättre än jag trodde. Å andra sidan är kranvatten mycket godare. Har inte orkat göra något heller. Så idag får jag leva på att jag bar ut kartongen och kassarna från datarummet till vardagsrummet innan jag åkte till jobbet. Och jag har ju inte lagt mig för att sova än, vem vet vad man hinner göra innan man somnar för natten? Har sovit en halvtimme i fåtöljen gick så bra så....


Kanske skulle resan mig och packa ett par tre pappkassar med böcker? Slipper ju det i morgon isf. Eller iaf slå ihop datorn och gå och lägga  mig? Kanske kan komma upp riktigt tidigt i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar