Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 3 september 2013

Attams då

Jag hinner inte med. Inte kan jag skylla på någon heller då det är jag själv som har planerat det mesta. Nåja jag lär mig väl så småningom att även om jag skulle vilja blir det inte mer än 24 timmar på ett dygn.

Gårdagen försvann i ett nafs. Hann med det planerade och lite till. Dvs det jag kände för att hinna med. Motionera Fido glömde jag så lätt av. Men kom i säng i tid och har hitintills i veckan vaknat före väckarklockan. Men värst så fort det mörknar ute nu. Och vad kallt det är om morgonen det är. Bara 4° i morse tex.

Och med tanke på hur varmt det blir framåt dagen så ligger det mer eller mindre dimma nu på morgonen. Ja inte igår för då ösregnade det till framåt 11 tiden. Men det klarnade upp lagom till lunchpromenaden. Då var det å andra sidan nästan väl varmt. Eller berodde det på att jag hade svart tröja och att solen kom fram.

Idag på lunchen blev det lite sent. Hade möte en stund längre än när vi brukar börja gå. Jisses vad rastlös man blev. Har nästan blivit lite beroende av promenaderna. Och värre beroende kan man ju ha. För nog katten behöver jag dem fortfarande. Men jag börjar hänga med bra och tempot är inte speciellt långsamt heller. Farten ät tämligen hög.

Motionerar lite med maken när jag kommer hem också. Annars är jag rätt lat, det måste jag erkänna. Inte mycket mer än det nödvändiga blir gjort. Ska ta tag i det också men inte i kväll och inte i morgon. Behöver förbereda både morgondagen och torsdag. Lär inte vara hemma mycket tidigare än midnatt i morgon kväll. En lång men förhoppningsvis trevlig dag väntar i morgon.




2 kommentarer: