Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 17 oktober 2019

Torsdag igen

Består veckorna numera enbart av torsdagar och söndagar? Nåväl kom både upp, blev klar och kom iväg till jobbet. Bestämde mig för att sluta tidigt idag. Så någon minut i 17 stämplade jag ut. Skrivit någon gång att jag slutar 16? Bar så grått ute att det kändes som att gå i en väl blöt filt. När det inte regnade då. Tog en lite längre promenad hem men inte mycket.


Väl hemma behövde jag handla. Men orkade inte bli mer blöt. Snodde bilen. Maken skulle följt med men det blev lite missförstånd. Och inte spelade det någon roll heller för något att äta blev det inte. Behövde ju bara så jag fick något i mig ikväll och frallorna var slut. I båda butikerna. Efter att ha letat åkte jag hem utan.


Tog maken med och gick till affären längst bort. Fick bli en banan och frusna frallor. Eller egentligen vitlöksbröd. Alltid något. I morgon är det avdelningsfrukost. Och det är fredag så det är hem som gäller. Och en helg då utemöbler, paviljong osv ska plockas undan. Men först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar