Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 6 augusti 2019

Sen var ytterligare en dag avklarad

Eller iaf nästan. Men resten av kvällen ska förhoppningsvis inte mycket hända. Rätt sleten idag. Men jag kom upp även om det inte blev så tidigt som jag hoppades på. Tur man kan flexa. Tog dock igen den tiden efteråt så chefen får sina 8 timmar och lite till. Jag hann dock inte långt till jobbet innan man fick skynda sig på att få på sig regnkläder och upp med paraply. Hann dock bli en aning fuktig innan jag var på plats, Sen slutade det lika plötsligt som det började. Men då fick det vara kvar resten av vägen till jobbet. Var inte många hundra meter kvar.


Hunnit med en hög med möten, städa undan, svara på frågor, starta upp en del frågeformulär och skicka ut dem. Där är det dock något galet så jag får närmaste kollegan om lite hjälp för även om vi har samma behörighet kan jag inte göra lika mycket. Chefen har semester och jobbade med det hela dagen igår. Så Nu kan jag göra tillräckligt mycket med någon minuts hjälp. Var sist kvar i korridoren men allt var släckt, stängt och låst när jag gick. Det var dock folk kvar under oss så larma slapp jag.


Handlade på vägen hem. Onödigt enligt maken tills han fick veta vad som var handlat. Passade på att äta. Sedan på med skorna och ut igen. En liten nätt promenad på nästan 2 timmar. Rätt varmt men bitvis väl mycket myggor. Men det upptäckte jag först när det var lika långt att vända tillbaka som att fortsätta. Nu återstår tandborsten och sängen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar