Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 3 april 2018

Veckans första arbetsdag

Var uppe rätt tidigt och tog god tid på mig att gå till jobbet. För det är värst vad jobbväskan är tung när man har dator och andra saker med sig som man behövde iom revisionen förra vecka. Kan inte påstå att det  så värst varmt heller. Men så låg mössa och thermokjolen i bilen som maken tog till jobbet långt innan jag kom upp och ut. Dock hade han varit snäll och burit upp den när han kom hem.


På jobbet gick det så där. Men jag fick iaf det mesta gjort som skulle göras. Hann dock inte påbörja mina rapporter. Eller de som den nya q-chefen ska göra. Dock har han aldrig dem förut och jag är ju iväg när de ska lämnas in. Han är iväg denna veckan. Så ska de bli gjorda är det lika bra att jag gör dem. Dock har vi två större revisioner på g som jag tydligen också måste hinna städa inför. Men om jag inte gör det jag har inplanerat så år vi andra avvikelser. Tror jag ska fråga vilka avvikelser de vill ha. För jag kommer inte kunna hinna städa undan allt. Då skulle jag ha varit avlastad redan förra året.


Kom hem en aning senare än jag hade tänkt mig. Men det gällde annat som jag heller inte ska syssla med. Nåväl vi får väl se vad det slutar med. Byta karriär? Sitta i en kassa på stort varuhus kanske inte är så fel trots allt. För man hinner ju inte mer än det som blir gjort iaf. (Och jag hade troligen varit frustrerad inom några timmar. Inte ett jag avundas de som har det. Men beundrar dem däremot för att de står ut.)


Tog promenaden på vägen hem så väl hemma var dagens motion avklarad. Fast det blev en tur till affären för inköp av pålägg, ägg, mandel, halstabletter och lite annat som behövdes eller villhövdes. Nu återstår att plocka fram kläder tills i morgon, borsta tänderna släcka lampan och försöka sova. Morgondagen lär inte bli långsam tyvärr. För den är redan fullbokad och väl det. Nåväl har jag tur kan jag få ledigt de två sista dagarna och kan jobba den ena hemifrån. Bäst med arbetsro då. För då är det ingen som stör. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar