Öland

Öland
Solnedgång

söndag 22 april 2018

Underbar helg

Denna helg har tillbringats ute i största möjliga mån. Började med att när jag väl hade kommit hem och fått det mest akuta inhandlat så fick det bli en tur till Borgholm. En timme var tanken att jag skulle gå och spela pokemon. Så jag hoppades på turen och tog tunna jackan. Det blev 2,5 nästan tre timmar. Och det var så man nästan ville ta av jackan. Helt underbart. Sen fick det bli tv-n med maken en stund.


I lördags var tvättmaskinen igång runt halv sju. Hade fått order om att bilen var i vägen så ville jag spela var det en bra dag. Sagt och gjort när tvätten var klar så försvann jag i 3,5 timmar. Fortfarande helt ljuvligt ute. Man gick och gick och bara fortsatte gå. Sen hem och tillagade den utlovade steken till maken. Hade för övrigt hittat nästa födelsedagspresent samt något båda mina bröder behövde. Hann köpa in till den ene innan jag for hem.


Idag var jag vaken ännu tidigare. Redan 05,33 tyckte kroppen att det var dags att vakna. 2 timmar senare lyckades jag somna om och sova ytterligare en timme innan det var dags att vakna igen. Maken som skulle roa sig utomhus idag också tyckte det var ok att jag åkte in till Borgholm och fixade till den andre brodern. Idag var det dock inte alls lika varmt och skönt. Blev en del spelande idag också. Men en hel del blomletande. Mer om det en annan gång.


Idag grillade maken korv ute så jag fixade mig en paj. Har passat på att tvätta min vita vinterjacka. För så kallt ska det väl inte bli innan nästa vinter hoppas jag. Har även tvättat min tunnare jacka. Den sista är dock med för den funkar lite kyligare morgnar. Och än tror jag inte på att det lär vara varmt varje dag. (Fast jag lovar att inte gråta det minsta om det skulle vara det.)


Nu på plats och det mesta är förberett för kommande vecka. Lyckas kollegan i systerfabriken få till det, så lutar det åt en Danmarksresa i veckan. Annars lär det bli vecka 19. Vecka 18 är nämligen redan fullbokad. I morgon lär ag väl vara lika trött som jag har varit pigg på morgnarna. För då går det inte sova för länge. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar