Öland

Öland
Solnedgång

fredag 6 april 2018

Lediga dagar

Har tagit/fått ledigt sedan lunch i onsdags. I onsdags gjorde jag ingenting. I går tog jag tåget till Kalmar. Hade dock tänkt ta två tåg tidigare men fick näsblod två gånger. Första gången trodde jag att jag skulle bli galen på det. Tog över 40 min för att få stopp på det. Lagom till man hade tvättat av sig det som hamnat där det inte skulle och bytt tröja osv fick jag näsblod igen. Då tog det dock bara en kvart att få stopp på det. Men sen tog jag tåget.


Hyfsat fint och varmt väder så jag passade på att gå runt stadsparken, slottet, kvarnholmen osv ett par varv innan jag tog en direktbuss hem. Eller hem och hem, jag har dryga 3 km att gå. Men det var ju både fint och varmt så det var rätt skönt. I alla fall om man knäppte upp jackan. Väl hemma var det till att dricka vatten vila lite innan jag smet ner till Borgholm för att se till att få mig något att äta. Hmm det var fortfarande trevligt väder så det blev en promenad och jag glömde handla. Men motion fick jag. Sen hem och mer eller mindre gå och lägga mig.


Idag sov jag tills fåglarna och solen väckte mig. Hörde fåglarna innan jag såg solen. Sen tog jag det väldans lugnt. Varmt och skönt på trappen var det. Fast kom man utanför den så blåste det rätt hyfsat. Tog det lugnt rätt länge innan jag ställde mig duschen för att därefter göra mig iordning för att åka och handla. Blev inget med det. Maken ringde. Han hade kört på en grävling med min bil. Så istället för att fixa mat fick jag ringa verkstan, försäkringsbolaget och maken i en massa olika turer och rundor. Jag saknade ju en massa information. Slutade med att jag fick köra till Kalmar med makens bil för att plocka upp honom där de skulle kolla hur skadad bilen samt kostnaden för det. De gör det på tisdag men då jobbar jag och kan inte lämna den. Får hämta den på fredag på vägen hem.


Sen var det till att åka direkt hem, packa ur bilen och göra oss iordning. För när jag tog det så där lugnt hade jag bokat bord för att äta ute så jag skulle slippa laga mat. Fick dock bli en kort promenad innan. För några promenader har det inte blivit idag. Efter att ha ätit tills magen stod åt alla håll fick det bli en kortis till så man fick ner allt i magsäcken. Därefter hem. Nu väntar tandborsten och därefter kudden. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar