Öland

Öland
Solnedgång

måndag 23 april 2018

Dags för ny vecka

Jag kom upp i morse utan större problem mest för att jag somnade om efter att maken hade gått. För att straxt därefter vakna med ett ryck och trodde jag hade försovit mig. Men maken hade bara gett sig iväg 5-10 min tidigare. Såg dock till att få en lite längre promenad till jobbet då de hade lovat regn idag och lite ville jag trots allt få ihop.


Har nu fått ett nytt temporärt kontor. Har dock inte hittat något skrivbord än. Men kollegan som jag ska dela kontor med även senare sitter där också för tillfället. Men vid ett enormt stort skrivbord. Jag lånar en hörna bakom hennes skärm. Har börjat att få lite styrsel på leverantören med allvarligaste felet för tillfället. Kunde hjälpa samma kollega med lite som hon hade kört fast med. Alltid trevligt när man kan hjälpa till och det dessutom är en rolig uppgift.


Nya chefen började idag. Får se hur långt intro han får innan han är i hetluften. Och så kom har IATF revisionen börjat. Har än så länge kunnat hålla mig undan. Dock kom det regn också. Fast jag hann hela vägen hem utan att bli blöt. Gäller att passa på att gå när det är uppehåll. Mötte upp maken i centrum. Han hade åkt ifrån en del kläder som fick köpas in i en hast. Hade nog varit betydligt billigare att åka till Växjö med taxi och handla. För gratis var det inte.


Hann äta, vila och dammsuga när vi väl var tillbaka när det fick bli en kortare promenad. Dock var det tendens till regn och så blåste det. Inte alls behagligt så det blev ingen lång runda. Men lite är alltid bättre än ingen. Nu ska bara tänderna borstas och sen arkiverar vi denna dag. Kan hoppas att jag kommer ihåg att vattna mina blommor i morgon. (Men nu har jag ju tom skrivit det här så nu kanske jag lyckas?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar