Öland

Öland
Solnedgång

fredag 27 april 2018

Äntligen helg

Var uppe tidigt. Hann packa ner lite till innan maken bar ner väskorna till bilen och åkte till jobbet. Själv hann jag spela pokemon medan jag gick till jobbet. Lite längre runda och ändå så att jag kom väl inom flexen. Hade bara några möten idag och de klarades av samt ett som dök upp helt ur det blå. Har tom hunnit städa undan en del under dagen. Gjorde inte ont någonstans. Revisonen blev klar och resultatet oförtjänt bra. Som tur är så är alla medvetna om det. Men det gav oss andrum iaf.


Blev hämtad en aning senare än planerat med i god tid för att jag skulle kunna hinna hämta min bil. Fast en sak är säkert skulle min bil mot alla odds behöva lagas igen så få det bli min ordinarie verkstad. Jag blev lovad besked om när den skulle vara klar. Fick dock själv ringa och begära besked som dessutom var att den var klar! Hur fasiken ska man veta det? Och när den väl skulle hämtas så hade personalen gått hem. Samt att de besked jag hade fått i telefonen samt mejl stämde inte. För informationen jag hade fått var att jag skulle bara behöva ta mitt försäkringsbolags självrisk och att de skulle bli fakturerade biltillverkarens självrisk på garantin. Jo pyttsan. Tur man vet att de brukar vara snabba på att betala ut iaf.


Nåväl bilen är hemma fast man kunde börja undra när man skulle över bron. Stopp en halv km innan avfarten och sedan knapp krypfart till efter vägarbetet. Den sträckan tog längre tid än resten gjorde. Dock var det trevliga medtrafikanter. För alla som jag såg var duktiga på att släppa in varannan. För det var upplagt för rejäla olyckor. Fanns väl ett par som man funderade över. Hunnit tvätta den mörka maskinen med tvätt redan i kväll. Har även hunnit packa väskan för en lite längre utflykt i morgon. Men mer om den när den är avklarad.


Nu ska lampan släckas och jag ska förhoppningsvis kunna somna trots att maken sågar ner urskogen i norra Kanada eller var det nu kan vara. Träden kan dock inte vara små av ljudet att döma. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar