Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 7 november 2017

Vackert idag också

Lyckades faktiskt sova ända till 06 i morse. Steg dock inte upp med en gång utan drog mig en bra stund innan jag satte mig upp och läste. Steg upp när jag hörde min gäst vakna till. Även idag blev det först kaffe/te en stund innan vi åt frukost. Därefter gjorde vi både köket och oss i ordning. Idag skulle besöket åka hem. Hon hade bara fått två dagars ledigt.


Innan hon åkte hem åkte vi till Kalmar och gick runt. Började i parken fortsatte med slottsvallen för att gå vidare till gamla stan och sedan kattrumpan. Vi avslutade vandrandet med att fika på subway. Hon vill ha kommit en bit innan det var helt mörkt så jag följde henne därefter till bilen. Nu hoppas jag att vi kan få till en träff till innan alltför lång tid har passerat.


Själv tog jag ytterligare ett varv runt parken, slottet och själva Kvarnholmen innan jag satte mig på bussen hem. Eller hem och hem, de sista 3 km får jag gå. Var smart och hade packat ner reflexvästen i ryggsäcken. Den tog jag på mig innan jag steg av bussen. Kanske inte så smart med väst om man har ryggsäck visade det sig. Den dolde nämligen hela västen bakifrån. Grannen upptäckte detta och meddelade det när hon kom ikapp mig. Utanför hennes dvs inte många meter från mitt....


Väl hemma var jag rätt mör. Så jag har inte gjort mycket alls. Dock var det helt ok att gå trots att det var på nollan när jag kom hem. Dock var det så varmt mitt på dagen att jag var bra sugen på att ta mig jackan. Iaf så länge man var i solen. Skuggan var inte lika behaglig dock. Väl hemma så var det till att byta byxor. För på benen var man en aning nerkyld.


Ätit lite. Var egentligen inte hungrig utan mer törstig så jag har druckit desto mer. Hunnit med att prata med både dotter och make också. Nu återstår att borsta tänder och krypa ner i sängen. I morgon ska jag jobba men hemifrån. Ett internetmöte, en rapport som ska in och så en massa klipp och klistra. Blir nog bra. Städar nog av mejlen också. Man kan ju alltid slänga allt som inte är relevant längre för mig i min nuvarande tjänst, sortera in alla cc mejl i sina mappar och svara på enkla frågor. Men nu var det tänderna och sedan sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar