Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 9 november 2017

När dagarna försvinner

Igår skulle jag ha ett jobbmöte och påbörja en fil som ska vara klar till den sista denna månaden. Sen visade det sig att chefen behövde lite hjälp. Nåja skulle inte vara några problem så jag stämplade in vid halv 8. Började med att gå i genom mejlen, uppdatera och skicka in rapporterna chefen ville ha hjälp med. Och så var klockan dags för mötet. Under tiden trillade det in några mejl till som behövde tas om hand omgående. Så det var bara till att fixa det med. Jag hann att planera upp och lista ut hur jag ska göra det jag skulle ha gjort.

Blev lunch som jag missade då jag höll på det jag hade ledigt från. Och jag hann inte mer än stämpla ut och smita ut förrän jag fick jobba via telefonen en timme. Så det var tur jag var förberedd på att jag skulle jobba och inget annat. Men jag hann iaf in till Borgholm innan affärerna stängde. Och då den med långa stearinljus.


Fick bli en promenad i mörkret igår. Totalt med handlande osv spenderade jag tre timmar. Parkerar man bilen på ett ställe och springer emellan får man ihop bra med steg också. Väl hemma blev det till att äta och sedan sätta sig i fåtöljen och vila. Vet inte riktigt vart kvällen tog vägen sen. Men borta var den.


Idag skulle jag åter vara ledig hel dag. (I morgon ska jag också vara det.) Började dagen med att jobba en timma innan jag kunde sätta mig i bilen och åka hem till föräldrarna. ar där i två timmar sen var det till att köra hem igen. Ett stopp blev det dock på hemvägen. Inköp av jordnötter och talgbollar till fåglarna. Börjar bli väl kallt nu så de kan behöva tillskott.


Sen blev det ytterligare en timme med jobb för att därefter gå ut. Skulle ha tagit bort löven från hängrännorna. Men de är kvar. Dels nådde jag inte riktigt trots stege och dels var det väldans högt upp. Men det blev en del annat plock i trädgården innan det blev för mörkt. Då blev det en tur till Borgholm och ett antal km eller mer exakt en styv mil. Saknar fortfarande steg men det började regna och då gav jag upp.


Nu ska jag äta för det behöver jag känner jag. Sen ska jag nog se på tv om jag kommer ihåg hur man fick igång den. Gör det inte så ofta så jag glömmer hur och vilka doser som gäller. Får väl bli internet annars. På återseende.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är ledig! Men du gör lite fel, man ska inte jobba då. ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska vi inte vara sådana. Det har bara blivit 12 timmar totalt av 40....

      Radera