Öland

Öland
Solnedgång

fredag 22 september 2017

Ett ofrivilligt 2 dagars inlägg.

Ofrivilligt så tillvida att internet dog igår och vi fick inte igång det innan det var felanmält och åtgärdat. Fast lite intressant att det ska felanmälas på internet när det är det som ligger nere. Funderar lite på hur de har tänkt att det ska gå till? Alla har inte mobiler med internet. Men men det kan man fundera på en annan dag.  Gårdagen var som så många andra dagar de sista veckorna. Dvs fullt upp och mer inplanerat i kalendern.


Min resa till Italien (för jobbet) har nu mest troligen blivit förlängt ytterligare en dag. Tur man bokade ombokningsbart då.... Nåväl kan nog överleva det också. Lite träigt är att det är rätt fullbokat hela oktober ut samt även ett antal dagar i november. Typ hälften. Frågan blir mer och mer; när tusan ska jag få jobba då? Fast idag hann jag tom städa av en del saker som blivit liggande. Typ sedan semestern och framåt.


Fördelen med att sakna internet igår var att man gick lite längre och somnade betydligt tidigare. Vaknade dock tidigare också. Långt innan väckarklockan. När jag gick till jobbet var det rätt skönt. När jag blev hämtad inte lika trevligt. Jag har trots detta varit ute och gått nästan 3 km. Hade väl egentligen velat ha ytterligare tre. Men det är lite trist när det är så fuktigt i luften att man bli blöt oavsett vad man tar på sig.


I morgon är middagsplanerna ändrade. Från köttfärslimpa till stek. Behöver dock lite mer grönsaker men de tänkte jag handla på torget i morgon. Behöver mjölk också för den var slut i affären när vi handlade idag. Är det uppehåll blir det trädgårdsarbete i mängder. Annars lär bara måsten inomhus bli gjorda. Jag hoppas på uppehåll så jag kan tömma förtältet och riva det. Tömma det lär jag nog göra oavsett. För det funkar ändå. Men själva tältet behöver vara torrt innan det rivs och packas ihop. Får väl gå några extra km i morgon som ersättning för dem jag förlorade idag.


Nu ska jag dock sova. Hoppas på att vakna till uppehåll. Bättre än så måste det inte vara även om det skulle vara trevligt. En svag vind vore inte heller fel. För då kanske gräsmattan kunde torka lite så kan klippa den till vissa delar. Maken ska klippa också. Fast han ville visst gräva också. Nåväl i morgon lär vi veta vilket väder vi får. Och därmed får vi veta vad vi kan göra och inte. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar