Öland

Öland
Solnedgång

fredag 1 september 2017

Då var fredagen i det närmaste över

Vet inte riktigt vart denna dag tog vägen. Klockan ringde, jag kom upp, fick allt packat, tog mig till jobbet och sprang gatlopp för att hinna med allt. Men varför ska man alltid komma på fem över 15 att det behövs folk att jobba helg?  Vi vet ju att vi knappt klarar leveranserna. Vore det inte bättre att planera in övertid och sedan avboka om det mot förmodan inte behövs? Nåväl har ett bra gäng och två ställer upp. Men det är bara för det är ett väldans bra gäng.


Bil från jobbet och raka spåret hem. Att passera Växjö klockan 16 är inget smart. Kön för att köra genom rondellen för att ta sig till Kalmar är inte nådig då. Men 20 min senare (från näst sista avfarten före) var den passerad. Sen gick det desto bättre. Bara ett stopp idag och det var affären för att köpa något att äta. Blev visst lite middags mat till i morgon också.


Tömde bilen, packade upp det som skulle packas upp, sorterade tvätten och har nu kört all ljus tvätt. Den mörkar tar vi i morgon, packat allt utom skor och någon extra bok i väskan till jobbutflykten nästa vecka. Fått tag på KA som var fullbokad i helgen men skulle smita emellan med vårt garage på söndag. Hon ringer innan. Jag har ev hunnit att köra men det får gå.


I morgon skall brädgården besökas, lika så frissan och affären med växter i Kalmar. Affären där jag har presentkort vill säga. Ska se om jag kan hitta någon mer grässort. Sen hem igen. Går det ska gräsmattan klippas, jag behöver promenera i fatt en väldans massa steg så två varv runt gräsmattan hade inte varit helt fel med en tur till Borgholm. Och det tror inte ens jag på. Skulle behöva stryka lite också. Men jag antar att morgondagen också bara har 24 timmar så vi får se vad som verkligen blir gjort.


Nu ska torktumlaren tömmas, tänderna borstas osv. Jag ska alltså se om jag kan komma vettigt i säng så jag är utvilad till nästa vecka. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar