Öland

Öland
Solnedgång

måndag 18 september 2017

Alltså får det verkligan vara så här?

Somnade väl sent igår kväll. Vaknade några gånger av att det sågades timmer a la för grova stockar. Kunde inte somna om med en gång heller. Kan inte precis säga att jag hoppade upp pigg i morse. Men upp kom jag och klar blev jag. Sprang dock inte till jobbet men var däri vanlig tid. Sen var det fullt upp.


Hade leverantörsbesök på förmiddagen. Detta gjorde att det blev 2 möten före. Tre extra uppgifter innan dess och sen var all ledig tid och lite till borta. Lyckades dock bli klar med leverantören till 12,30. Vi körde non stop. Hade egentligen bokat hela eftermiddagen för dem också. Kände att det var skönt att ha eftermiddagen till att städa undan. Jo pytt. Under mötets gång hade ytterligare två möten och 4 uppgifter tillkommit. Jag som hade tänkt att gå hem straxt före idag kom därifrån nästan 1,5 timme senare än jag skulle ha gjort.


Nåja, det var rätt ok väder så jag fick iaf en skön promenad hem. Tog ett var i mataffären för att köpa ägg, bananer, bröd och grillade kycklingben. De tre sistnämnda fick bli mat väl hemma. Blev lite slö så det tog en stund innan jag kom ut för ytterligare 45 min promenad. Sen hade jag fått ihop samtliga steg för idag. Tur var det för de sista 200m kunde man känna nått vått komma uppifrån. Ska visst regna i morgon.


I morgon blir jag upplockad utanför porten. Så regnar det då är det helt ok. Eller tja det vore skönare om det inte regnade men jag behöver iaf inte gå till jobbet under tiden den faller ner. Skall till det andra benet inom koncernen för möte med dem samt huvudkontoret. Kan bli intressant. Mötet är satt att avslutas till lunch. Ska bli intressant och se om vi verkligen hinner bli klara. Sen ska vi hem också. Funderar på att bli avsläppt hemma och sluta i vettig tid eller lite före. Å andra sidan så brukar huvudkontoret aldrig bli klara till utsatt tid så det lär säkert bli senare än vanligt tom.


Nu ska iaf tänder borstas och jag försöka sova. För även om jag blir upplockad i morgon skulle jag behöva en iaf liten promenad innan de kommer. Annars lär jag inte få röra mig alls i morgon. Hur det än är mår kroppen bättre om det blir lite frisk luft och en promenad om än kort. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar