Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 26 april 2017

Intet mycket

Har inte hunnit med så mycket idag. Kom upp fick det sista packat och iväg till jobbet. Fixade det mest nödvändiga och förberedde för annat. Sista mötet slutade en aning tidigare än planerat så jag kunde hämta tjänstebilen och packa in allt som skulle med från jobbet. Därefter fort hem och packa in mina väskor. Dvs sånt som jag behöver för att klara några nätter borta. Sen iväg.




Resan upp gick bra. Trots regn och snöblandat med jämna mellanrum. Det var dock aldrig kallare än 4 plus. Klarade mig också undan de värsta köerna. Bortsett från traktorn som låg före ett par mil. Ni kan gissa hur kön efter såg ut. Japp så fort det blev två sträcka så var det många som körde om. Tom lastbilar.




För övrigt är det alltid intressant att bli omkörd av personbil med fullastat släp när man ligger i 120km/h. Jag skulle faktiskt vilja veta när och var regeln om att det är 80km/h som gäller ändrades. För det händer liksom inte en enstaka gång. Idag var det nog bara 7-8 ekipage som körde om mig. Och troligen låg jag nog dessutom någon km över själv. Fast jag körde mest med konstatfarthållaren för att hålla mig till vad skyltarna sa.




Kom fram medan det var ljust. Checkade in, åt och tog en kort promenad. Sen har jag jobbat nästan 2 timmar. Behöver borsta tänderna sen ska här sovas. Lång, intensiv och tämligen tung dag i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar