Öland

Öland
Solnedgång

måndag 24 april 2017

Hyfsat bra dag

Fast den började inte så bra. Jag var uppe i tid men passade på att packa klart inför tjänsteresan på onsdag så jag blev några minuter sen. Helt ok men när jag väl har kommit ut och börjat att gå. Då ringer maken och meddelar att det regnar. Tror Ni jag märkte det om jag redan var ute och gick i det?? Tyckte han kunde ha ringt innan jag gick ut. Hade dock packat ner tunn regnponcho som jag väntade en stund till med att ta på. Kom till jobbet hyfsat torr.


Fått en ny chef idag så nu ska han introduceras och jag så smått avlastas lite undan för undan. Så på torsdag och fredag får han ta fabriksmötena. Tycker han borde ha kommit underfund med hur de ska hanteras tills dess. Själv hade jag med kakor till kollegorna för att fira lite. Hoppas att de gillar dem men de flesta av dem brukar göra det. Var en tur hos min ena leverantör. Den jag brukar besöka med jämna mellanrum. Idag kunde vi släcka en hel del punkter. Och det kommer finnas några till att släcka i slutet på veckan. Mindre trevligt var det snöblandade som trillade ner under tiden. Dock var det inget som stannade kvar som tur var.


Väl åter på plats (i lagom tid för att hinna få igång datorn till nästa möte) så var det bara att städa undan det mesta. Lunchen får stå kvar i kylskåpet tills i morgon. Fick bli en banan på eftermiddagen. Dvs precis innan mitt sista möte. Sen hann klockan ändå bli 17 innan jag kom iväg. Frågan ärom jag kan sluta 16,15 som jag egentligen ska. Har också fixat till dokumenten inför utflykten i slutet på veckan. Har tom printat ut så kollegan får ett ex. Och kontaktat nästa leverantör för att få till revisionen där. Hoppas den blir i slutet på maj alternativt i början på juni.



Väl hemma var det till att äta lite innan vi tog oss till Växjö för en promenad runt sjön. Blev en tur i parken också. Men attans som det blåste bitvis. Jag hade tur och hade valt vinterjackan. Det hade inte maken gjort. Så väl tillbaka tog jag en omväg till affären för att fixa mjölk, bananer och lite vatten. Maken gick hem till värmen och satte sig. Nu ska tänderna borstas, kläder förberedas och sen sova. Trött även i kväll. (Men jag har iaf fått ihop 1,5 mil idag utanför jobbet.) God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar