Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 18 april 2017

Första dagen avklarad

Hade lite svårt att somna igår men inga större problem med att komma upp i morse. Var klar så pass tidigt att det blev en anings längre promenad i morse. Sen var det så pass fullt upp på jobbet att när jag kom hem hade jag egentligen inte behövt gå mer. Det har sina sidor att ha halva avdelningen sjuk.


Redde dock ut arbetsdagen och smet faktiskt hem före 17 idag. Riktigt skönt dock skjuter jag lite på uppgiften jag borde ha gjort i helgen. Ska försöka stöka av den i morgon.  Får väl boka mig själv på möte och sno ett tomt kontor att gömma mig i. Sen är det nog smartast att meddela kollegan på samma kontor som jag egentligen sitter på vart jag tar vägen och varför. Kan ju hända att jag verkligen behöver vara tillgänglig.


Var fint men väldigt kallt när jag gick hem. Kan säga att det var inte helt fel med vinterjacka. Synd bara att jag inte fick med någon mössa för den hade behövts. Kom iaf hem och mötte maken i porten. Fick bilnyckeln och kunde hämta lite från bilen. Så nu finns det i lägenheten. Packade upp och åt lite grann innan jag klädde på mig ytterkläderna igen och gick ut. Denna gång med både mössa och vantar.


Blev en promenad på 1,5timmar. Maken som hade stigit upp redan halv fem i morse stannade hemma och vilade. I början av rundan kändes det kallt och vantarna fick vara på men efter halva rundan så hamnade de i fickorna. För varmt. Ok det är inte sommarvärme precis men inte kallt att vantarna behövdes. Nu är dagens motion avklarad och endast tandborsten återstår. Hoppas på en varmare dag i morgon. Blir en aning lättare att vara ute och gå då. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar