Öland

Öland
Solnedgång

söndag 27 november 2016

Tja, när det inte blir som tänkt är det ju bra det som blir

Skulle stiga upp tidigt hade jag tänkt så jag iaf skulle hinna med hälften av allt som jag hade tänkt. Hmm bidde inte alls så men sängen var skönt så det blev en stund extra i stället. Kom upp till slut. Passade på att bädda rent och tvätta sängkläderna så tvättkorgen är tom när jag kom hem nästa helg. Fick lite sen frukost innan jag tog upp middagsmat från frysen. Tog sånt som bara behövde värmas och plötsligt så blev en halv låda tom. Försöker tömma ner den så vi kan fylla på nytt sen. Fick blommorna vattnade. Tomtarna jag packade upp förra helgen utspridda och kunde bära upp en tom kartong och tömma en trälåda. Fast den var tung så jag bar ner tomtarna i en påsen i omgångar.


Fick lite besök en stund så det blev paus. Kom till sist ihåg att jag hade en massa kakor i frysen också. Klädde granen som hänger på väggen, pyntade gardinerna (de svarta), packade upp de  tomtarna jag bar ner tidigare och ställde på bänken, spred dem, fixade middagen, plockade i ordning på den torra tvätten, packade ner det mesta som ska med i morgon, förberett en del för nästa resa, körde maken till stationen i Kalmar och sedan hem igen.


Stegen har det gått åt skogen med men jag känner inte för att ta en promenad i mörkret och blåsten så det får vara. Bakade en kladdkaka i stället. Nytt recept och ny form = kollegorna får testa och se om det blev bra eller ej. Har laddat armbandet och fixat disken. Ställt om väckarklockan och funderar på att gå och lägga mig. Får lite sovmorgon i morgon. Ska vara i Borgholm 9:15 i morgon. Därefter kan jag åka direkt till jobbet. Lite lunch först kanske. Tänkte låta min bil stå på jobbet i veckan så jag inte kan fuska med att gå. Lat man gör så gott han kan.


Nope, lite sömn tack. Vaknar jag tidigt och blir klar försöker jag mig på en promenad på morgonen. Men det kan skita sig rejält. Är väldans lat på morgonen numera. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar