Öland

Öland
Solnedgång

fredag 25 november 2016

Tack och lov

Var det fredag idag. Hade glömt att ändra väckarklockan i går så den väckte mig en hel halvtimme tidigare än nödvändigt. Men upp kom jag och väskan blev packad innan maken skulle åka. Dock behövde jag inte hjälpa till att bära ner den. (Och den är alltid väldigt tung. Tänk väl många tegelstenar så börjar Ni närmare vikten på den.) Fast sen la jag mig en väl bra lång stund igen. Inget bra för jag höll på att somna. Var bara att rycka upp sig och vandra iväg.


Denna dag var delvis betydligt lugnare. Och en del av gårdagens knutar kunde iaf avstyras. Nu gäller det bara att vi inte hittar på nya. Kunde dessutom smita tidigare från jobbet. En dryg tidigare smet jag. Hann köpa biljett till tåget och ta mig ner till perrongen i tid till att tåget skulle rulla in. Var i Kalmar redan klockan 16 någonting. Fast den som informerade på stationen höll på att skrämma mig rejält. Vederbörande envisades med att säga att tåget skulle gå 16,30 och inte 15,30. Och med tanke på att klockan var typ 15,25 så var det inget jag ville höra. Smet ju tidigare för att jag skulle hinna leta rätt på present till mamma ju. Affärerna stänger 18 inne på Kvarnholmen och jag skulle hämta både terminalglas och vanliga glasögon först. Dock gick tåget 15,30.


Väl framme var det till att knata iväg till optikern först. Ok, blev en liten runda först så jag kunde kika lite först. Men sen gick jag dit. Besökte ett par butiker efteråt utan att hitta något som jag ville köpa. Så innan jag tog bussen hem tog jag ut lite sedlar och knatade iväg. På en längre tur så innan bussen gick hem 18,09 så hade jag hittat något. Vill hon inte ha det så vill jag det. Kan ju inte avslöja förrän hon har fått den. Sen ska jag komma ihåg det.


Passade på att inviga nya glasögonen direkt i butiken och terminalen på bussen. Satte mig att läsa lite för att se om de funkade som de ska. De har två avstånd i sig dels för att läsa på skrivbordet och dels för att läsa på skärmen. Funkar fint. Riktigt skönt att använda också. Maken var snäll nog att hämta vid bussen. Duggade lite och jag orkar inte med en förkylning till nu. Väl hemma var det till att slå in presenten, äta och dricka lite, packa upp väskan osv. Inte alls i den ordningen men allt blev gjort. Nu ska jag säcka så jag orkar upp i morgon. Mamma ska firas då fast hon inte fyller förrän på torsdag nästa vecka. God natt.

2 kommentarer: