Öland

Öland
Solnedgång

lördag 12 november 2016

Inget vettigt alls

Vaknade och tog medicinen rätt tidigt. Runt 08 tror jag hon var. Försökte somna om med det gick inget vidare så jag satte mig och började se vad som hade hänt runt om i världen. Straxt efter 9 kom jag på att vänta armbandet har jag inte laddat sedan i mitten på förra veckan. Räknade den ens stegen igår. Jo det hade den gjort men den ville ha laddning. Bara att leta rätt på laddaren och slå sig ner och surfa runt i två timmar till. Maken gav upp någonstans däremellan.


När klockan ändå hade blivit mycket även idag så passade jag på att se till att skrubba hela kroppen. Smörjde in fötter osv. En hel sanering mer eller mindre. Tog bara en liten frukost för klockan var ju mycket. Maken hade börjat att dammsuga. Det har jag inte gjort i veckan. Och det behövdes verkligen. Har tänkt det flera gånger men inte orkat. Orkar jag så ska jag damma i morgon och ev baka en kaka. Men idag har jag målat.


Kalasfint väder ute så runt två tog jag på mig ytterkläderna och skulle bara ta mig en liten promenad. Hmmden lilla promenaden tog nästan 2 timmar att gå. Blev visst några km. Men nu vet jag att jag orkar gå 6km iaf. Eller typ 8 om jag ska vara mer noga. När jag var utanför grannens så ringde maken och undrade om han skulle hämta mig. Tyckte att jag kunde gå den sista biten också. 80m är väl inget att bli hämtad. Började med maten medan maken smet in till grannen för fika. Själv stannade jag och lagade mat. Kycklinggryta till maken och själv såg jag till att få ris till mig. Räckte till en matlåda också. Hade inte hjälpt om det hade räckt till två för jag hade bara en tom matlåda kvar.


Jag åt innan maken kom tillbaka. Han fick länsa stekpannan. När jag ändå inte gjorde något passade jag på att diska och få i ordning på den. egentligen hade jag tänkt bära ner ljusstakarna till köket. Det har jag inte gjort. Förvisso är dagen inte slut än men det lär inte ske idag iaf. Har några tomma kartonger som ska bäras upp samtidigt. De som mina vinterlandskap låg i. Dem har jag nämligen plockat upp och ordnat till. 4 landskap och tre hyllplan. Det blev till att klura lite.


Nu är det dags för en andra slurk medicin idag. Den jag skulle haft tidigare idag men var ute och gick. Så det får bara bli 2 doser idag. Å andra sidan så kanske jag inte behöver så mycket längre? Förvisso 3gånger om dagen och i 10 dagar men jag tog ju det andra eländet i några dagar först?  Och på måndag kommer jag inte kunna ta omgången mitt på dagen för då jobbar jag. Behöver sova snart känner jag. Fast då kanske jag kommer upp i tid i morgon. Nope, dags för det sista sen sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar