Öland

Öland
Solnedgång

måndag 14 november 2016

Gick riktigt bra

Eller iaf bättre än jag trodde. Vaknade före väckarklockan Ok bara fem minuter men det räcker ju för att piggna till. Så när jag väl var klar och hade med allt jag trodde jag behövde så knatade jag ner till bilen och körde iväg till jobbet. Var där en stund före jag brukade. Behövde tydligen sova i två  veckor. Funkade riktigt bra och hann med mer än jag trodde jag skulle göra. Har att göra i morgon också men det mest akuta är iaf åtgärdat. Kände mig lite seg en stund efter lunchen men när jag tittade på klockan var det en knapp timme kvar att jobba.

All snö vi fick förra veckan på Öland.

Har några måsten jag behöver hinna med före lunch i morgon. Och en hög bra att ha gjort som jag gärna har städat av före lunch. Chefen kommer på nya idéer med jämna mellanrum. Och när vi väl var klara med en strategi så ligger det som vanligt mer jobb på honom än mig. Men det är väl så man delegera? Jag får 10 min mer jobb varje dag och chefen ett halvårs projekt. Tänkte smita hem tidigt idag då jag var tidig på jobbet. Hmm det gick så där. Men jag var tidig för att vara jag iaf.

Fördel med att besöka Tyskland. Men ett glas räcker.

Gick hem och det tog några minuter mer än det brukar men inte så mycket mer än jag trodde det skulle göra. Hann tom möta maken på stationen och då hade jag ändå tagit mig upp till lägenheten och lämnat väskan. Upptäckte dessutom att de två matlådorna jag plockade upp från frysen igår innehöll samma sak. Kom ihåg att ta fram en annan till i morgon som innehöll något annat. Blev spagetti idag och i morgon blir det ris och någon form av gryta. Har för övrigt hela frysen full med färdiga matlådor.

Endast två veckor gammal bild.

Blev en tur runt tre torg och Ica innan vi gick hem. Handlade det vi behövde och en del som vi egentligen lika gärna kunde ha låtit bli att handla. Men det var gott. Funderade på om vi inte skulle ut och gå efter att ha ätit men vi segade ihop rätt bra. Skulle bara vila lite och så började det regna så den där jättemånen lär jag inte se mycket av. Nu är jag däremot väldigt pigg. Kanske inte var så smart att vila. Dock tog jag medicinen i samband med att jag åt. Tror att det är den som gör mig en aning slö. Men men bara två dagar kvar sen har jag tagit den i 10 dagar. Sen kan vi se hur det funkar. (Fast jag taktar redan ner lite med att bara ta den 2 gånger och inte 3 om dagen.)

Avsyning av utfört arbete. 

Dags att förbereda morgondagen och slå ihop datorn. Dvs dags att försöka bli trött igen. Hoppas på bättre väder i morgon så jag så sakteliga kan komma igång med mina promenader igen. Blir bra när jag väl är upp i en mil om dagen igen istället för 500-750m..... Lite skillnad är det. Och troligen som man kommer tillbaka på över några dagar. Får väl vara rätt nöjd med dryga 5 km. Men dags att slå ihop datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar