Öland

Öland
Solnedgång

lördag 5 november 2016

Får bli en kort dag

Hade ställt väckarklockan i morse. Ville kunna ringa VC så fort de öppnade om så behövdes. Dock trött som bara den. Blev som vanligt inte mycket sömn. Eller jo det blev det när jag gick och satte mig i fåtöljen som står i gästrummet runt 3 i natt. I den var det rätt lutning så jag fick sova mer än hosta iaf. Det innebar också att maken har fått sova desto mer i natt. Funderar på att lägga mig i den fåtöljen redan från början i kväll och det tämligen snart.


Dock åter till denna dag. Var nästan vaken när jag ringde upp VC. Fick tid så snart jag kunde vara där, I normala fall tar det 7 min att ta sig in till Borgholm men nu är jag inte så pigg så jag valde tiden va 25 min senare, Maken körde mig både dit och hem. Nu är jag undersökt och utredd. Det är inte influensa utan bara en väldigt rejäl förkylning. Blev sjukskriven en vecka med strikt vila. Inte ens en promenad får jag ta. Skickade maken till några butiker under tiden jag var på VC. Men han kom inte in. Tydligen alla helgon idag så det var stängt. Det var även apoteket så den nya medicinen får jag hämta på måndag.


Jag har dock sett till att tvättmaskinen har fått jobba. Skönt med sysslor som man bara behöver starta och sedan bara plocka ihop när det är klart. Lagat mat också eller maken fick instruktioner och lov att bereda och tillaga den. Blev paj för jag hade pajskal i kylen. Maken fick dock även fylld paprika också. Blev två matlådor över samt en rejäl bunke med köttfärssås. Behöver jag bara koka lite spagetti och vips kommer jag att ha både middag och matlådor.


Hunnit prata med min mor också. Eller rättare sagt hon fick prata mest och så flikade jag in något ord här och där. Men tillräckligt många för att hon skulle få svar på sina frågor. Ja, jag hade varit hos doktorn och ja, jag blev sjukskriven med strikt vila. Sen lovade jag komma när hon ska fira sin 70-års dag också. Förutom det fick jag veta att hon varit och firat Emil idag. Blev lite skvaller därifrån.


Maken har varit ute och klappat på sitt garage men vädret har inte tillåtit något vidare jobb ute idag. Men han var och handlade mer juice till mig så det är helt ok. Väljer apelsinjuice för tillfället. Försöker inbilla mig att den iaf innehåller lite c-vitaminer. Ska tydligen regna i morgon också. Förvisso bra då jag inte ens får ta promenader men jag får iaf gå ut och få frisk luft. Och är man van vid att promenera 1 mil om dagen så är väl inte ett par tre något som räknas? Nope dags att vila igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar