Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 23 november 2016

Det gick

Kan tala om att man var inte speciellt kaxig i morse när man vaknade. Jisses som jag ville vända mig om och sova en stund till. Men jobbet ska skötas så det var bara att masa sig upp till slut. Hade dock bilen till jobbet idag så man kunde ligga nästan en halvtimme längre än man brukar. Så tidig var man inte även om man inte var sen heller.


Hade fyra möten inbokade och endast de på en kvart blev kvar övriga avbokades och man hann med en hel del annat. Löste en knut som jag trodde skulle ta en evighet att kontroll på. Kanske inte på den absolut bästa sätt men på ett sätt som vi kan leva med något/några år. Vi pratar rostskydd från leverantör. Hann även med att boka tåget till och från Eskilstuna i december. Nu hoppas vi att tågen kan hålla tiden någorlunda iaf. Upp har jag hyfsat med tid på det enda bytet och det går ett par tåg till sista biten så det borde reda sig. Hem är det 2 byten och endast 10 min på varje ställe. Men vid första bytet går det iaf 2 tåg till den kvällen så jag kan ta mig till byte 2. Vid andra bytet går det bara ett tåg till men där finns övernattningsmöjlighet om det skiter sig totalt. Håll tummarna för jag litar egentligen inte alls på tåget men har ingen lust att köra bil i december.


Kom hem i hyfsad tid. Hann gå till stationen för att se att tåget var försenat och missa när maken väl kom så han hann hem. Han fick snällt komma ner och ut så vi kunde ta oss till affären och handla lite. sen kunde vi gå hem och sätta oss i 45 min innan vi tog oss en promenad igen.Varit och hälsat på Ebba med matte och husse. Riktigt mysigt var det och kelade gjorde vi. Maken fick sin beskärda del och fast det var 4 veckor sedan sist så hade hon inte glömt mig.


Nu är vi hemma igen och jag behöver lägga mig för att sova. Behöver stiga upp tidigare så jag hinner sno duschen före maken. Tänkte tvätta håret i morgon bitti men vill hinna få det någorlunda torrt innan det är dags att gå. Allt förberett så långt det går. God natt.

2 kommentarer:

  1. God morgon!
    Hoppas du sovit gott i natt, och att du vaknade något piggare idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vaknade före väckarklockan. Och känner mig inte alltför tröt iaf även om jag gärna hade varit ledig. Får bli en annan dag.

      Radera