Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 29 november 2016

Det går lite fort nu

Hinner inte riktigt med just. Gårdagen började jag med att åka till VC för provtagning. (Hade dock packat det sista och packat bilen innan.) Svar skulle komma med posten. De sa säkert när men det antingen lyssnade jag inte på eller glömde jag det lika snabbt. Man skulle vara där i god tid för med lite otur kunde väntetiden för min tur bli upp till en halvtimme. Hittade inte riktigt där än så jag var där bara 10 min innan. Dock därifrån tidigare än jag trodde.

Då VC inte är ett favoritställe så hade jag inte ätit innan. Så efter att ha kört ca 1,5 timmar började jag bli lite hungrig. Ett stopp i Lessebo fick åtgärda det hela. Blev ett par bananer, en panini, en lite påse nötter och 0,5 liter vatten. Det var också tanken. Jag höll den till kassan. Där låg påsarna med minimorötter. Kan upplysa om att det var morötterna som tog slut först. Sen en banan och resten fick vänta till jag hade slutat jobba. Var dock runt lägenheten för att bära upp väskorna innan jag fortsatte till jobbet.


Jobbade en timme ca innan jag fick lite lunch. Hann med förvånansvärt mycket trots den sena starten. Och en dryg halvtimme efter egentligt slut på dagen lämnade jag bilen på jobbet och gick hem. Mötte maken hemma. Vi hade med oss allt vi behövde så det blev ingen runda runt affären. Dock en tur till Ebba med flock. Hon blev borstad när vi kom, så vi var väldigt populära när vi kom. Blev sittande en stund innan vi gick hem. En aning sent för att skriva här,


Idag var jag uppe före maken men likväl en aning sen till jobbet. Gick dock in det mesta av tiden. Flöt på rätt bra ända tills jag skulle ta lunch. Istället för paj som jag trodde jag hade burit med mig visade det sig vara äppelmos. Jag åt INTE äppelmos till lunch. Fick bli köpemat i stället. Har därmed ätit årets hamburgare. Kom i från jobbet i rät ok tid. Var hemma några minuter före maken. Trots att jag trodde han skulle vara hemma före mig.


Väl  hemma har jag förberett en del kläder som jag ska ha nästa vecka när jag ska vara i Eskilstuna. Tänkte bara ha en liten kabinväska med så det gäller att tänka smart. Sen var vi och lämnade ett paket för vidare transport till dottern. Ytterligare lite utsorterat som hon ev vill ha. Och vill hon inte det så vet hon vart hon kan lämna det. Sen gick vi hem till Ebba. Var ditbjudna på middag. Har med andra ord haft en riktigt trevlig kväll som åter igen blir väl sen. Ska nu släcka lampan och försöka sova typ 5 kvartar i timmen eller så. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar