Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 22 november 2016

Då tar vi två i ett igen

Då jag glömde tiden igår så får det bli både gårdagen och idag i detta inlägg. Kom upp tidigare än vanligt och hann både tvätta håret och packa väskan klart innan jag fick gå till jobbet. Fast jag tidigare så tog det längre tid. Hann med det mest akuta och en aning till innan jag fick stämpla ut och börja vandra hemåt. Hade ett tåg att hinna med runt 13 och lite lunch skulle jag helst hinna med också. Hade varit i matsalen och fått en specialmacka. (Jag fick betala för den men jag fick grönsaker på.) Dvs en med en aning mer grönsaker på än normalt. Fick bli en tur in på ica också och handla en banan och en flaska vatten. Sen hämta väskan och lämna lite hemma som jag inte behövde släpa på.


Var på stationen i god tid. Dvs 10 min innan tåget skulle ha gått. Skulle ha gått men det var till sist en kvart försenat. Nåja när jag skulle vara framme skulle det vara mörkt oavsett. Hade ett hotell bokat ca 1,5km från stationen och 1km stället jag skulle vara på idag. Fick då hjälp att hitta dit så det var hyfsat hjälp. Blev bara lite fel. Råkade gå ett kvarter för långt och lite så men kom iaf fram och kunde lämna in väskan. Dags att hitta något att äta. Inte hungrig men behövde något jag skulle klara mig till frukost.


En schysst tjej som jag träffat genom ett gemensamt intresse hade ju mött upp vid stationen och följt mig till hotellet hängde på. Fick en guidning runt avenyn och lite andra ställen. Nu vet jag att jag har varit där och på några andra ställen. Hittade iaf ett café så det blev för min del en kopp te och en bit kladdkaka. Tjejens buss gick inte långt ifrån hotellet så hon fick sällskap dit och jag hade bara att gå rakt fram för att hitta hotellet. Tv är inget som roar mig och datorn hade jag lämnat hemma men jag hade tagit med målarbok och pennor. Skulle bara måla en stund. Ringde dock maken först. Sen försvann tiden för plötsligt var hon 23. Sätta sig och skriva ett inlägg på mobilen var inte att tänka på.


Hotellet var helt ok men en aning lyhört. Lite jobbigt att hamna mellan ett rum med kvällsmänniskor och ett rum där de steg upp runt 05,00. Blev en aning hackigt med sömn. Men jag fick iaf sova så jag vaknade före väckarklockan. Hann packa ihop, äta frukost, checka ut och komma iväg i tid. Var på plats i god tid och som nr 2. En kurs i CSR. Så nu har jag fått lite tips om vad man ska tänka på där när man reviderar leverantörer. Hade sån tur att därifrån fick jag sällskap med en kvalitetschef med god kännedom om Göteborg. Dvs personlig guide även då. Med en massa information om allt vi passerade.


Hann köpa lite att äta på stationen. Funderade först på Starbucks som har mitt favvo te men den kön orkade jag inte stå i. Fick bli en macka och en flaska vatten. Satt på tåget en kvart före avgång. Om tåget var sent igår så var det i tid idag så på utsatt tid rullade vi in på stationen här. Skall dock erkänna att det var rätt skönt att bo nära idag. Hunnit komma hem, packa upp, förbereda det mest akuta inför morgondagen och störa maken lite i hans sysslor. Nu återstår att borsta tänderna och slå ihop datorn. Inte nödvändigtvis i den ordningen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar