Öland

Öland
Solnedgång

fredag 11 november 2016

Då ska man vara frisk då

För idag klockan 16,15 gick min sjukskrivning ut, Fast frisk vet jag inte om jag är men jag är betydligt bättre. Fast ur sängen kom jag inte iaf. I morgon behöver jag vara ur den redan vid 10. Så får det bli 8 på söndag så jag kan komma upp redan 06. Urk känner hur trött jag blir bara av tanken. Efter frukosten var det dags att förbereda middagen. Skulle ha den färdig till maken kom hem. Skall dock erkänna att min fåtölj är riktigt bekväm att sitta i.


Blev en tur till affären för att köpa hem mjölk till maken och juice till mig. Var hyfsat väder så det fick bli en promenad inne i Köpingsvik när jag ändå var där. Dvs från ena skylten till den andra och tillbaka till bilen. Plockat lite med belysningen idag också. Hittade mina ljusstakar jag köpte förra året i smide av något slag. Nu när det inte ligger en massa bråte på bänken i köket så kunde jag ju ställa dem där. Men jag borde köpa ljus som går på batterier och ha i dem. Men jag tror inte på att elda levande ljus under en glashylla.


När maken klev innanför dörren hade jag tom hunnit tända ljusen i mina lyktor. Är dock lite sugen på att placera två av dem på trappen. Ska bara fundera på det lite till innan jag bestämmer mig. Lyktorna är för utomhusbruk. Eller det sa iaf kvinnan som sålde dem till mig i affären när jag köpte dem. Men har de väl kommit ut lär de inte komma in igen. Ska bestämma mig till det är dags för en massa tomtar.


Varje morgon denna veckan har det legat snö på hela tomten och lagom till jag är klar och redo för att gå ut har det smält på uppfarten och gången. Väldigt bekvämt att slippa skotta snö. Har dock upptäckt att min vänstra stövel inte mår så bra. För foten var blöt när jag tog av mig den efter att ha varit ute. Den kunde väl ha hållit ihop till rean efter jul iaf? Har inte det minsta lust att leta stövlar nu. Jag har ett par till med de har jag i lägenheten. De har jag heller ingen lust att gå omkring med i lera och annat. Ytterligare något att fundera på. Men det gör vi en annan dag. Funderar på att slå ihop datorn och kanske komma i säng ytterligare lite tidigare. Då kanske jag lyckas med föresatsen att komma upp i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar