Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 29 september 2016

Orkidéer

Var ju på plantagen i måndags. Och är man där så går man runt och tittar lite på allt möjligt innan man plockar till sig det man ska ha, betalar och lämnar. I måndags hamnade jag ibland orkidéerna. Jag har en hög i huset. De blommar och är helt ok men jag är nu inne på 3-dje året med nästan bara orkidéer och flera av dem har jag haft i över 6 år. Så egentligen skulle jag vilja ha något annat. Var bergsäker på att jag ville ha något annat. Men så såg jag dessa:

 Färgade eller odlad? Rötterna var inte missfärgade.
 Hmm
 Fin men dessa brukar var vita när de blommar om.
 Vill ha
 Vill också ha
 Undrar om jag kan få denna att överlev hos mig?
 Eller denna?
Denna vill jag absolut testa. Tror jag.....

Nu vet jag inte längre. Flera av dem kan jag nog trots allt tänka mig att testa. En orkidé eller två till??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar