Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 7 september 2016

Nåja, lite blev gjort iaf

Vaknade fre väckarklockan och trodde jag hade försovit mig. Väldigt skönt att få lägga sig ner och vila lite till. Kom iväg som i förra lägenheten och blev 4 min senare. Med andra ord får jag gå 4 minuter tidigare i morgon. Fick besked av chefen att jag behöver vara en riktig bitch de närmaste 3 veckor eller satkärring som en kollega benämnde det. Så jag började med att jaga chefen på hans avvikelser. Kollegan behöver man inte jaga. Han anser att han är gnällig och att jag ät petig så gissa vilka bra resultat vi uppnår.


Tänkte smita ytterligare lite tidigare idag. Maken ville till Växjö direkt efter jobbet. Dvs direkt efter att han hade kommit hem. Jag kom iaf iväg så jag hann rätta och förnya min lotto. Jag hann även hämta 3 kassar från källaren och packa upp. Sakerna har också hamnat kanske inte på exakt rätt plats men iaf i närheten. Straxt innan maken kom gick jag ner i källaren med de tomma kartongerna och en påse med saker som lika gärna kan stå där,


Kan upplysa om att det var ingen bra dag att åka till Grand Samarkand. Det var tjejkväll och parkeringen fullsmockad. Maken lyckades hitta en parkering och vi kunde handla det vi ville . Men vi valde butik som man kunde nå utifrån för även om vi var där en timma innan det skulle börja var det fullt med folk överallt. Passade på att köpa det viktigaste i matväg. Dock upptäckte vi väl hemma att vi skulle ha köpt senap. Får väl ta en promenad i morgon.


Vi har också passat på att hämta lådorna till tv möbeln som vi glömde igår, skruvat ner hyllan och tagit med den. Därmed kunde vi även ta hem verktygslådan. Vattenkokaren och kaffet har också fått följa med. Nu är det tavlor, en pall, gardiner, en blomma, syskrin, kryddlåda, städutrustning och ett halvt förråd kvar. Tavlorna tänkte jag ställa in i bilen i morgon. De som är förstora för nya lägenheten. Hämtar väl hit kryddor och syskrin i morgon. Ev så tar jag det som inte behövs till städningen och får plats i en påse med mig i morgon. Men mer om det i morgon när jag vet hur vädret osv är.


Maken har kopplat upp internet, hängt upp spegeln och fixat till kablarna till wifi. Själv har jag hämtat stekgryta, stekpanna och en påse div bra att ha i lägenheten. Befinner sig nu i skåp och lådor. Dock inte säker på att de är på rätt plats men det är inte i vägen. Ev. blir det lite tv i morgon eller tar vi det ännu mer lugnt. Kan erkänna att efter 70 trappsteg med stekpanna, plättlagg, stekgryta och div är man rätt trött när man kommer upp. Lite lättare att bära ner.


Har även plockat ihop en korg med saker som ska med till huset. Har handlat lite av det som behövs till söndag. Sen behöver jag få med mig en hög med tomma matlådor för nu är de slut i huset men jag har när veckan är slut inga kvar i frysen med mat. Dock rejält många i skåpet. Nu tänker jag straxt lägga mig och sova. Rätt trött och hoppas få sova mycket. Helst i kvadrat. Skulle behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar