Öland

Öland
Solnedgång

måndag 19 september 2016

Första dagen denna vecka

Det blev väl sent igår innan armbandet var laddat men nu klarar det sig tills nästa söndag och med lite tur måndag. Jag såg inte bara i kors i morse när väckarklockan ringde jag tror tom att ögonen åkte slalom medans de gick i kors. Stämplade dock in på jobbet på pricken. Chefen som är borta denna veckan och nästa hade dock roat sig med att skicka en to-do-lista som var en km eller så. Ok den var till hela avdelningen men vi är bara 10 pers och vi ska hinna med våra vanliga sysslor också.


Hann iaf fixa min del på chefens lista. Fixade också typ hälften av det som jag hade planerat att göra. Har dock inte kontaktat hyresvärden för gamla lägenheten för att kolla när, var och hur nycklarna ska överlämnas. Och när han vill syna den. Ska försöka komma ihåg det i morgon. Jag har heller inte avbokat och bokat ett närmare hotell om 3 veckor. Det måste jag också komma ihåg i morgon. Men resten hann jag med och lite annat oplanerat. Blev en aning sen från jobbet på kuppen. Var dock före maken på stationen så jag kunde möta honom.


Hem och äta lite snabbt så vi kunde gå bort till gamla lägenheten och städa lite. Maken tog badrummet och jag köket. Hann inte med frysen och utrymmet under ugnen. Men maken tog fönstret under tiden jag torkade ur ugnen och satte tillbaka alla delar som jag tog ur. I morgon är planen att ta resten i köket samt förhoppningsvis både vardagsrum och hallen. Tänker dock inte hålla på mer än en timme i morgon. Vi fick med oss två påsar och ett spann som jag satte "IngBac's" kaktus i. Får lov att fylla makens bil i morgon och köra hit ett lass. Dvs tömma förrådet och kör hit till detta. Har en hög med mattor som vi troligen också får med oss samt en tavla och griffeltavla. Hoppas få med det mesta men vet att det lyckas vi inte med.


Tog med maken på en promenad när vi väl var tillbaka igen. Har även packat upp det som fick följa med hem idag. Spannet har jag fyllt med saker som ska ner till källaren. Hoppas hinna bära ner det till förrådet här innan jobbet i morgon. Som i morgon ska vara tvärs över gatan. Får alltså typ 2 minuter väg i stället för 29 min. = Sovmorgon! Blir en hel timme då det innebär att jag hinner göra allt efter maken i badrummet. Annars får jag stiga upp och göra hälften före och resten efteråt. I kväll är det bara tänderna kvar att borsta. Tror jag ska göra det och sen sova. Nu när jag har möjligheten att sova länge är det bäst att passa på. God natt.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Sov väldans gott. Riktigt skönt med sovmorgon. Och fast jag bor närmst var jag nästan sist på plats dock I tid....

      Radera