Öland

Öland
Solnedgång

söndag 6 december 2015

Nu får det snart vara bra.

Blåst mer eller mindre hela dagen. Och inte bara idag utan hela helgen och hela förra helgen. Vill snart kunna vara ute utan att blåsa iväg eller riskera att få något i huvudet. Kom upp senare idag än igår men fått en aning mera gjort. Var dock slö fram till lunch.


En tur till Borgholm blev det. Julskyltning idag. Köpte några lotter och vann en kexchoklad. Maken vann en också fast det hade varit billigare att köpa direkt i affären. Hittade en födelsedagspresent och en julklapp. Maken hittade sin till lotteriet också. Kom hem och kom på att jag visst hade ett par som jag hade glömt att jag hade köpt. Nu återstår min till lotteriet, ytterligare en till brorsonen, till granntösen och den som ska vara kombo födelsedagspresent och julklapp. Jag hittade tom makens.


Har fått de tomma kartongerna bortkörda till förrådet och har hämta de sista (?) två lådorna. Fick ut maken på en promenad. Lite väl mörkt kanske men jag fick iaf frisk luft och inget träd i huvudet. Varit hos ena grannen och fikat har vi också hunnit med. Slå in alla inköpta paket och placerat ut nästan alla tomtar. Tror det är en kvar och ett par klockor. Men jag har flera tomma ytor och ändå inga tomtar över! Kan iofs bero att de som trots allt finns är i fel storlek. Hoppas på rea efter jul.


Nu är det dags att sova. För även om jag är ledig så kan jag inte sova hur länge som helst i morgon. Maken ska till tandläkaren och jag tänkte försöka röja av vardagsrummet. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar