Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 9 december 2015

Mitt bälte

När jag reste mycket i mitt förra jobb och arbetsplats så hittade jag ett bälte som jag verkligen gillade för en mycket rimlig summa pengar. Med bara ett bälte så slits det och i detta fall tämligen fort. Det höll bara i tre år innan lädret eller vad det nu var för material började dela på sig. Visste sedan den tid jag var aktiv med hund att det fanns en firma på Öland som pysslade med läder och lite specialare. För det är väl det som gäller när man har spännet med behöver nytt läder?


Var i lördags och fick nytt läder. Dvs de fick döda ett befintligt bälte för att sy ihop ett till mig. Det är alltså inte nitat utan sytt. Visst det var inte gratis men inte dyrare än ett nytt av mellankvalité. Eller ett av lite bättre kvalité men av tyg. Jag är nöjd men ska kanske ändå hitta ett till att byta med? De kanske inte vill jobba helg varje gång jag behöver byta?





Det var ribes.se som fixade det om Ni skulle ha vägarna över bron och åker lite söder ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar