Öland

Öland
Solnedgång

måndag 28 december 2015

Hoppsan

Blev inget inlägg alls igår. Var helt slut nr jag väl var klar med det jag ville/behövde göra. Jobbar denna veckan också. Även om det bara är knappt hela dagar. Ni får rapporteringen en dag efter tills jag är ikapp. Till söndagen med andra ord.


Vaknade trött och var det hela dagen. Fattar inte att man kan vara så trött. Men tittade man ut hade vi fått lite snö under natten. Är man generös så kan man säga att vi hade fått 2 cm. Iaf där det låg som tjockast. Det snöade också av och till mest hela förmiddagen. Så lite snö fick vi under julen även om det inte var till julen.


Mitt på dagen smet jag in till Borgholm. Tänkte förnya mitt lotto som nästan blev gratis. Även små summor är vinst och vinna är rätt kul trots allt. Passade på att titta in i ett par affärer av dem som hade öppet. Och trots att det var mer snöblandat och småblåsigt när jag var där så var det förhållandevis mycket folk. Fler än jag som inte kunde hålla sig inne längre? Jag gick dessutom från ena änden till den andra mest hela tiden. Ingen planering alls för vilka butiker jag skulle besöka.


Det blev rester igår också. Fast jag lämnade halva den kallrökta laxen hos föräldrarna på vägen till lägenheten. Lax 5 dagar i rad det går bara inte. Räcker nog till lunch idag för dem. Mellan middagen och avresan hann jag få ut maken på en promenade. Saknade fortfarande steg, ville dock inte gå i skogen då det hade regnat straxt innan. Fick ändå ihop ett antal tusen steg. Kändes rätt skönt ute också om vi bortser från att det var inte bara mörkt utan höll på att bli dimmigt också.


Det var nästan ingen trafik heller när jag väl körde till övernattningslägenheten. Troligen är det fler som är lediga än som jobbar. Det var inte halt heller, passerade dock en man med  blinkande hjälm och vast som det stod viltolycka på. De vilda djuren var troligen ute på vägen även om det var det närmaste jag kom.

Det var söndagen. Om dagen kommer vid annat tillfälle. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar