Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 23 december 2015

Hackig dag

Började dagen med att vara fruktansvärt trött. Var trots detta tidig på jobbet men bara för att maken körde mig. Men det märktes att det var dagen före jul. Inte mycket folk alls och färre blir det nästa vecka. Gjorde det jag kunde men autoreply på det mesta så halv tolv plockade jag ihop och gav upp. Då hade redan ena kollegan gett upp och gått.


Blev uppmött av kompisar som kom med julklapp modell jättestor. Tur den var lika mycket till maken som till mig. Fick även skjuts till lägenheten. Men den var inte speciellt mycket mer spännande än jobbet så det blev 45 min promenad. Solen var på hyfsat gott humör och gjorde mig sällskap. Helt underbart att kunna vara ute och  gå med dagsljus och inget regn. Tar gärna fler sådana dagar.


Under min promenad hann jag införskaffa makens present från min dotter och så hittade jag en som redan är överlämnad. Jag hann dock nästan tillbaka till lägenheten innan jag blev upplockad för hemfärd. Ett hastigt stopp hos bror min med sambo blev det. Tror vovven blev gladast för han fick lite kattmat av mig.


Det blev ett stopp i Borgholm också. Maken hade lite och göra och jag passade på att köpa julklapp till forna chefen. Tyckte hon förtjänade den. Tänkt att träffas om en vecka. Vi fick handla det sista också. Trodde vi hade allt men kunde ändå plocka ihop varor till en hel kasse. Väl hemma var det till att fixa det sista med skinkan, göra Janzon, tvätta, lämna en påse med julklappar, fixa till mina morötter och nu tror vi att vi har gjort allt.


Dags att sova. Klockan ringer straxt före halv 7 i morgon. Behöver göra en del innan vi ska åka straxt efter 10. Önskar därmed God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar