Öland

Öland
Solnedgång

lördag 26 december 2015

En vanlig lördag

Och ändå inte riktigt. Hade klipptid en timma senare än vanligt så tänkte passa på att gå runt lite i affärscentret innan det var dags. ar ingen smart ide en annandag jul. Allt var ju stängt eller inte allt men de affärer jag var lite sugen att besöka iaf. Fick dock ihop ca 4000 steg så någon nytta med det var det iaf. Efter min klippning var det makens tur. Nu är vi nyklippta och har redan bokat nästa tid.


Väl hemma igen kom min bror för lite hjälp. Jag bjöd på fika och maken fixade hjälpen. Jag skickade dock med godislåda till de som inte följde med. Har även hunnit inhandla lite mjölk, hushållspapper och annat som kan behövas. Middag blir det dock rester närmaste veckan. Känns det som iaf. Skall dock bryta av lite i morgon med gröt tänkte jag. Annars blir det lax och rårivna morötter 4 dagar i rad och det fixar jag inte. För det spelar ingen roll att jag varva kallrökt med varmrökt. Det är lax i vilket fall som.


En rejäl promenad har det blivit. Trots vi gick ut 4 timmar tidigare idag var det mörkare än i går. Utan ficklampa hade vi troligen gått vilse i skogen. Men stegen fick jag ihop. Behöver starta lite tidigare i morgon för jag behöver/vill ha ihop 10 000 steg i morgon. Veckobehovet klara jag på 5000 steg.


Nu är det dags att sova och jag ska villigt erkänna att jag hade kunnat gått och lagt mig redan efter 18,30. Då hade jag antagligen vaknat vid midnatt så jag har kämpat på tills nu. Men nu ger jag upp och önskar God natt.


2 kommentarer:

  1. Blir mycket rester här också, rätt skönt att slippa laga mat och fundera på vad man ska äta. Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast när man som jag är begränsad till morötter, lax och gröt blir det en anings enformigt. Bör dock ha slut på gröten I morgon eller så....

      Radera