Öland

Öland
Solnedgång

måndag 14 december 2015

Det märks att det är vinter

Började dagen med att före frukost få veta att halva styrkan hos leverantören som skulle besökas idag var frånvarande pg a sjukdom. Vi gjorde ände det vi kunde och ska sedan reda ut resten via telefon och e-mail. Men det var inte nådigt att ta sig dit. -11° visade bilen att det var. Och än var det när jag lämnade för då hade tempen sjunkit ytterligare. -14° visade bilen på när den visade som kallast.


Var framme i Vårgårda och på hotellet i hyfsad tid. Solen sken vackert hela vägen och jag tänkte stanna flera gånger och fotografera men tempen fick mig att avstå. Det är vitt ute och det är så kallt att tom husen har frost på väggar och tak. Men som tidigare skrivet, vackert är det. Jag har hunnit gå ihop mina steg idag. För här i Vårgårda var det nästan 0° när jag kom fram. Så jag passade på att gå en timma innan jag hann vänja mig och började frysa igen.


Dock är jag trött. Rejält trött så det kommer att ta tid att köra hem i morgon. För är det som idag lär jag behöva pausa några gånger. Har iaf plockat fram det jag behöver i morgon. Ska läsa igenom lite filer så jag är förberedd i morgon. Hoppas kunna komma iväg innan det är för mörkt iaf. Hoppas visa på lite mer när jag väl är hemma igen och sovit ikapp lite. Nu säger jag God natt.

2 kommentarer:

  1. Kör försiktigt, det låter som att det kan vara halt. Nya rim i mina kommentarer! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra hela vägen hem undvek dock hastiga ändringar i alla former.

      Radera